Brain Booster/ Smart Food

Salata cu sparanghel si haloumi

Salata cu sparanghel si haloumi

Motto: Making salads is an art. A delicious, healthy art.

Sunt de parere ca o salata nu e niciodata plictisitoare, poate fi mereu pregatita altfel, si in acelasi timp sa fie si gustoasa, savuroasa, aspectuoasa, chiar daca unele ingrediente se mai repeta insa intr-o combinatie diferita. Mai cred si faptul ca prin incropirea in felul acesta a ingredientelor, le putem consuma si la micul dejun, pentru ca am realizat de fapt un echilibru intre proteine, in cazul de fata skyrul, haloumi si somon, cu carbohidrati inteligenti, respectiv sparanghel (the smartest poate), spanac (deloc de neglijat din gama brain food), mure (cu antioxidanti super pretiosi) si porumb. Apoi am completat platingul cu grasimi sanatoase precum avocado si unt de arahide. Apropo de dressingul pe care l-am creat, este absolut genial sa servesti salata cu o combinatie intre skyr si unt de arahide cu verdeturile si cu pestele si cu haloumi copt in tigaie sau aparat de vafe. Ce vreau sa subliniez este ca aceleasi ingrediente sunt la fel de potrivite a fi servite atat la micul dejun cat si la pranz, si chiar la cina. Ce ai nevoie ca sa diversifici putin lucrurile, sunt doar cateva elemente care aduc o nota de noutate, atat ca si gust cat si ca arome. Spre exemplu, nota distinctiva a acestei salate este crema de skyr cu unt de arahide ca si dressing. Mai mult decat atat, un fruct acrisor alaturi de peste si un dressing cremos, este de pus pe lista de testari culinare inedite. Daca nu ai mai incercat haloumi copt cu peste si sparanghel, este o combinatie pe care negresit ar trebui sa o testezi. Iar daca nu iti place sau nu gasesti sparanghel, poti alege broccoli sau fasole verde pastai.

Cu alte cuvinte, este o salata versatila, indeplineste o multime de criterii: este savuroasa, combina mai multe arome si texturi, este rapid si usor de asamblat, poti inlocui untul de arahide cu tahini, acopera necesarul caloric al unei mese matinale, iar aportul de proteine este ridicat desi nu are printre ingrediente o cantitate prea mare de proteine animale. Pestele este o optiune atat ca si aport de proteine, cat si ca aport de omega-3, acei acizi grasi care sunt esentiali pentru functionarea optima a creierului. Poti alterna verdeturile, spre exemplu rucola poate lua locul spanacului, sau broccoli poate fi ales in loc de sparanghel care are o perioada destul de limitata in raionul de legume din supermarket, pe durata unui an. Cand murele nu sunt de gasit (destul de putin raman si acestea prin magazine in sezon), afinele sunt o varianta mereu disponibila si potrivita. Ca tenta generala, este un fel de mancare mediteraneana, dieta care de altfel promoveaza sanatatea creierului. Toate ingredientele au aceasta caracteristica de a contribui la performanta cognitiva. O sincronizare perfecta intre creativ si nutritiv. Am adaugat acest preparat pe lista de retete de repetat.

Despre branza Halloumi, un alt ingredient care se afla mereu in frigider si evident pe lista de cumparaturi saptamanale, se spune ca este o branza originara din Cipru, fiind populara si savurata ca un produs traditional in partea de est a zonei Mediteraneene. Este facuta din lapte de capra si/ sau de oaie, sau uneori o combinatie a celor doua, este sarata si laptoasa, fiind o versiune mai sarata, si usor mai rigida (gumoasa) a mozzarellei. Poate fi consumata gatita la gratar, asa cum o prefer si eu si mi se pare ca este cea mai delicioasa astfel preparata, sau cruda daca va place. Desi este bogata in grasimi saturate, halloumi este o sursa vegetariana de proteine si calciu. Daca in general servesti salata cu dressing mai acrisor, poti apela la un amestec de ulei de masline, zeama de lamaie si otet balsamic. O salata generoasa in nutrienti merita un dressing aromat desi deloc complicat dar care poate face diferenta atunci cand este combinata corect. Daca alegi sa testezi aceasta salata, scrie-mi si mie cum a fost experienta ta, cum ti-ai ales ingredientele sau ce ai inlocuit si cum ai aromat. Have a happy, healthy brain!

SHOPPING LIST

Sparanghel

Haloumi

Avocado

Somon afumat

Mure

Spanac

Portumb fiert

Skyr

Unt de arahide

Salata cu sparanghel si haloumi

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 3 minute

Nutrient dense salads are never boring, but tasty, savory, brain-healthy.

Ingredients

  • Sparanghel 50 grame
  • Haloumi 75 grame
  • Avocado 50 grame
  • Somon afumat 50 grame
  • Mure 20 grame
  • Spanac 15 grame
  • Porumb 10 grame
  • Skyr 40 grame
  • Unt de arahide 15 grame

Instructions

1

Sparanghelul se fierbe timp de 3 minute in apa clocotita.

2

Haloumi se coace 2-3 minute pe fiecare parte, fie intr-o tigaie, fie in aparatul de vafe sau sandwich maker.

3

Avocado se taie felii si se pune intr-o farfurie langa sparanghelul fiert si haloumi prajit.

4

Se adauga somon afumat (vidat) sau prajit la cuptor, baby spanac proaspat, porumb fiert si mure (sau afine).

5

Skyrul se amesteca cu untul de arahide si serveste ca si dressing cu salata

Nutrition

  • 567.35 Calories
  • 17g Carbohydrates
  • 40.5g Fat
  • 37g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Haloumi are un procent relativ ridicat de proteine, ceea ce ajuta la cresterea masei musculare, la crearea de enzime si hormoni pentru intarirea sistemului imunitar.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply