Breakfast for Fit/ Smart Food

Toast cu oua de prepelita, avocado si mure

toast cu avocado, oua de prepelita si mure

Motto: Toast for a great healthy living.

Se ia o bagheta cu maia, nu magica, desi tot acest combo va fi de-a dreptul magnific. Bagheta se taie felii si se unge cu foarte foarte putin unt, ca prea mult afecteaza aportul de grasimi saturate si nu vrem asta. Urmatorul pas este sa adaugam pancetta sau prosciutto (sau speck cum i se mai spune) foarte putin fript intr-o tigaie, si ouale de prepelita fierte timp de 2 minute. Peste toate ingredientele enumerate, vine un strat de avocado feliat, sper sa aveti noroc de un avocado nici prea moale si cremos, dar nici exagerat de tare care sa fie dificil de feliat. Pentru mine cel putin anul acesta a fost o adevarata aventura crearea preparatelor cu avocado, fie ca le-am facut acasa, fie in workshopurile de nutritie sau la restaurantele cu care am colaborat. In final se asorteaza senzationalul toast cu mure. Daca mai gasiti mure, daca nu, puneti afine. Ambele sunt potrivite cu avocado, oua si pancetta, si mai ales sunt recomandabile a fi consumate zilnic sau cat mai des, pentru ca fac parte din categoria brain food cu un potential foarte mare de produce efecte asupra functionarii optime a creierului. Ca sa nu crezi ca exagerez, afla ca despre afine si despre mure, specialistii in nutritie spun ca au un continut bogat de antociani, care ajuta la reducerea declinului cognitiv, si la o memorie mai buna. Am gasit recent si congelat de la producatori locali. Incurajez consumul de fructe de padure si in varianta congelata pentru ca si produsele congelate sunt demne de luat in calcul la gatit, decorat, asortat in mancaruri, pentru ca nu contin conservanti, si mai au si avantajul ca sunt culese atunci cand fructul este copt, deci practic beneficiem de acele fructe in forma lor cea mai nutritiva. Gatitul in aceasta reteta s-a redus practic la 2 actiuni: a fierbe ouale de prepelita pe care va incurajez sa le consumati pentru ca sunt extrem de pretioase, si nu sunt scumpe deloc, iar cu toate acestea din pacate nu prea sunt mediatizate. De fapt, nu sunt deloc. Iar ce am gatit, daca se poate numi asa, este sa frig foarte putin pancetta intr-o tigaie, asa de dragul aromei care se elibereaza atunci cand este usor caramelizata grasimea, insa aceasta etapa este pur optionala. In rest, lasi creativitatea sa zburde si in acel moment, tot ce faci in bucatarie este o bucurie. In cazul in care ti se pare ca anumite combinatii nu sunt cele mai potrivite pentru tine, cauta alternative. Sau prinde curaj si da-ti voie sa explorezi. Te incurajez sa te joci cu ingredientele, aceasta este cea mai placuta parte atunci cand iti pregatesti tu preparatele. Sa mergi pe intuitie si sa mentii lucrurile cat mai simple. Gatitul nu trebuie sa fie nici complicat, nici sa dureze prea mult, si in niciun caz timpul petrecut mult in bucatarie nu este un reper pentru cat de gustos va iesi preparatul tau. Am avut experiente recente de gatit sub presiunea timpului si gatit lejer, chiar daca usor contra cronometru, insa diferenta a fost ca atunci cand lasi creativitatea sa iti conduca miscarile, lejeritatea cu care manuiesti ingredientele si asezi in farfurie produsul final, este o adevarata arta. De aici a si inceput pentru mine placerea de a gati, ideea de a crea arta culinara in forma ei cea mai simpla. Sigur ca am si eu multe momente in care imi propun mai multe decat este rezonabil sa realizez, si sa pregatesc 2-3 preparate, si sa le fotografiez, ceea ce presupune si gandit decorul, si sa savurez in tihna creatia culinara, si sa ies in natura in aceeasi zi. Dar am experimentat de prea multe ori ca daca pui prea mare presiune, rezultatul nu prea coincide cu ceea ce ti-ai setat in gand, inainte sa incepi tot procesul de pre-pregatire, gatire si post-pregatire. Asa ca va propun si abordati cu relaxare ori experienta culinara, mai ales una noua. Tocmai de aceea va propun sa incepeti cu ceva simplu, poate chiar cu un mini-sandwich alcatuit dintr-un numar sumar de ingrediente care sa nu va dea prea multe batai de cap. Mergeti pe principiul: Usor de procurat, rapid de executat. Keep it simple. Si retineti ca simplu, nu inseamna plictisitor sau insuficient, sau lipsit de gust. Simplu este nutritiv si rapid si satios si sanatos.

SHOPPING LIST

Bagheta cu maia

Avocado

Oua de prepelita

Unt

Pancetta 

Mure

Franzela cu oua de prepelita, mure si pancetta

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 3 minute

Blackberries, quail eggs, moist avocado slices and proscioutto toast to boost your mornings

Ingredients

  • Bagheta cu maia 95 grame
  • Oua de prepelita 5 buc 50 grame
  • Pancetta 2 felii 15 grame
  • Mure 40 grame
  • Unt 82% 5 grame
  • Avocado 55 grame

Instructions

1

Pentru a crea toastul, o franzela sau bagheta este potrivita dar se poate folosi si alt tip de paine preferat.

2

Se ung feliile de franzela cu foarte putin unt.

3

Feliile de pancetta se frig pentru 2 minute in tigaie incalzita, doar pana capata o culoare maronie.

4

Ouale de prepelita se fierb pentru 3 minute. Ideal a fi rasturnate in apa cu gheata pentru a usura curatarea cojii.

5

Feliile de pancetta gata fripte se aseaza pe feliile de franzela, se adauga feliile de avocado si cateva mure.

Nutrition

  • 543 Calories
  • 63.82g Carbohydrates
  • 23.30g Fat
  • 20.06g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Antioxidantii din mure si in general din fructele de padure, ajuta la lupta impotriva radicalilor liberi si modifica modul in care comunica neuronii creierului. Acest lucru poate ajuta la reducerea inflamatiei creierului, ce poate conduce la afectiuni cognitive si motorii, asociate cu procesul de imbatranire.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply