Smart Food

Ochiuri la cuptor

Ochiuri la cuptor

Motto: ”The perfect healthy breakfast solution for the rushed morning person.”

Este absolut de senzatie sa servesti ouale ochiuri in aceasta maniera, adica pregatite la cuptor, pentru ca folosirea uleiului este minima, se face repede, nu stropeste cu ulei aragazul si alte ustensile, precum un capac si alte instrumente de bucatarie pe care le folosesti ca sa iti iasa ochiurile perfecte. Legumele se pregatesc la fel ca si pentru omleta: spalate, curatate, taiate si apoi se pun direct in vase rezistente la cuptor, gen ramekin, unse cu putin ulei. Arata senzational, chiar daca ma repet, dar chiar a fost un preparat reusit. Mai mult decat atat, se pot folosi si alte legume, precum: rosii cherry sau rosiile noastre de toate zilele, somon afumat, pastrama de pui sau de curcan, ceapa, usturoi, alte frunze verzi si chiar si cu alte soiuri de ciuperci. Poate fi o aventura super placuta in bucatarie cu acest preparat, aventura in care se pot implica si copiii. Spun asta din experienta, pentru ca le place maxim sa taie legume, sa sparga oul si sa pregateasca masa. Asa ca, va incurajez sa ii invitati pe copii sa experimenteze cu voi in bucatarie. Vor fi super incantati, plus ca aveti si voi si ei multiple avantaje: lor le creste autonomia, gradul de responsabilitate, invata mai multe despre ei si despre mancare, accepta mai usor unele alimente, au o activitate creativa unde pot veni cu propriile lor sugestii. Si chiar au inspiratie din belsug. Iar voi, aveti ocazia sa impartiti sarcinile casnice si bucataresti cu ei, si astfel sa aveti mai mult timp de petrecut impreuna cu alte activitati recreative. Pregatirea ochiurilor la cuptor este rapida, deci nu ii veti retine prea mult in bucatarie, nici pe voi ca se imparte treaba, iar in cele 10 minute maxim cat stau ouale la cuptor, puteti aduna vasele folosite si pregati masa. Intr-un ramekin de 14 cm asa cum am folosit eu, se pot pune si 3-4 oua, si recomand sa fie folosite mai multe oua, pentru ca este mai bine sa fie acoperite toate legumele din vas. Iar astfel veti preveni uscarea lor in cuptor, asa cum am patit eu. Portiile pot fi multiplicate in functie de numarul de persoane care servesc ingeniosul preparat. Mai adaug si ca, atunci cand sunt pregatite la cuptor, sunt si mai sanatoase, dar sigur stiti si voi asta. Inspiratia a venit de la Jamie Oliver, este o alta marturisire. Recunosc ca am o afinitate pentru stilul lui exuberant si lejer, pentru ca el m-a adus cel mai adesea in bucatarie sa ii testez preparatele. In plus, amandoi vrem sa inspiram oamenii sa manance mai sanatos, sa gateasca mai mult acasa, dar ne place si sa extrapolam culinar. Asa ca va invit si chiar va indemn sa incercati aceasta reteta, folosind si alte combinatii. Luati ca reper o omleta clasica in care va propuneti sa adaugati tot felul de legume si branzeturi. Ei bine, replicati aceasta idee in cazul ochiurilor la cuptor. Aproape indraznesc sa pariez ca veti repeta experienta pentru ca merita toata distractia din timpul pregatirii si rezultatul va fi pe masura. 

Ar mai fi o replica la aceasta reteta, pregatita in tava de briosa. Ingenios, stiu, am testat si iese genial. Doar ca pentru pregatirea la tava, va trebui sa folositi mai multe oua, adica 12. Pentru ca in general, sunt disponibile 12 forme mici intr-o tava de briose. Bineinteles ca nu este necesar sa umpleti toate spatiile. Dar ca principiu de gatire, functioneaza cam la fel. Tava trebuie bine unsa cu ulei sau unt, si exista optiunea de a pune direct ochiurile in tava sau, de a umple intai cu legume si apoi de a sparge oul in tava. Ei bine, indiferent ce optiune alegeti, spor la gatit si voie buna in bucatarie va doresc!

Shopping List:

Oua

Ciuperci champignos

Baby Spanac

Ulei de Struguri

Rosii cherry

Sare si piper

Ochiuri la cuptor

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 2 portii
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 10 minute

Baked eggs, a great way to incorporate veggies & proteins in the same plate

Ingredients

  • Oua 4 buc 215 grame
  • Baby spanac 40 grame
  • Ciuperci 100 grame
  • Roșii cherry 40 grame
  • Ulei de struguri 7 grame
  • Sare 0,5 grame
  • Piper 0,5 grame

Instructions

1

Cuptorul se incalzeste la putere maxima.

2

Se ung cu ulei 2 forme de cuptor sau vase mici de copt. Am folosit 2 forme de ceramica de 14 si 15 cm diametru.

3

Se pregatesc ingredientele: se curata si se taie ciupercile, se spala si se taie spanacul.

4

Se pun ingredientele in ramekinele pregatite, se sparg 2 sau 3 oua intr-un vas si se asezoneaza cu sare si piper.

5

Se da la cuptorul incins timp de 8 pana la 10 minute pana cand albusurile se coaguleaza, iar galbenusurile raman moi, curg.

6

Se servesc cu rosii cherry si alte legume preferate.

Nutrition

  • 436.40 Calories
  • 15,19g Carbohydrates
  • 29,41g Fat
  • 60,16g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Spanacul este bogat in vitamine si substante nutritive si are multe beneficii pentru sanatate pentru ochi, creier, inima si multe altele. Contine antioxidanti care pot intarzia leziunile cerebrale asociate cu procesul de imbatranire, ceea ce poate ajuta la mentinerea functiilor cognitive.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply