Brain Booster/ Smart Brain Foods

Creveti cu salata de rucolla

Creveti cu salata rucolla

Food Fact: ”Buddha Bowl is a colorful, filling vegetarian dish comprised of whole grains, protein and vegetables.” 

Placerea mea pentru a gati si a manca creveti, cred ca se poate observa inca de la primele retete cu care am inceput acest blog. Desi nu ma simt un blogger culinar care doar expune retete in functie de preferinte, simt ca este nevoie sa exprim si ce imi place sa mananc, pe langa prezentarea in maniera personala a unor retete sanatoase. Asadar, de unde si pana unde creveti in sus, creveti in jos? Probabil pentru ca m-am orientat sau am simtit ca mi se potriveste meniul, dieta, regimul sau cum vreti sa ii spun, mediteranean. Au trecut peste 10 ani de cand am inceput eu bucatareala la un nivel mai amanuntit. Adica am trecut dincolo de gatit ceva ca sa mananc si m-am focusat si pe aspect, pe combinatii, pe culori, pe modul cum asez ingredientele in farfurie, care apropo, aratau intr-un mare fel la inceput. Din categoria preparate mediteraneene, imi plac in mod special crevetii, pestii micuti precum sardinele si ansoa, si foarte putin din ce inseamna midii sau scoici, exceptand scoicile Saint Jacques care sunt in topul topului. 

Daca ma intrebati unde sa incadrez acest tip de mancare, respectiv daca este un pranz sau mai degraba o cina, sunt tentata sa zic ca s-ar potrivi a fi servite la ambele mese. 

Poate ar fi fost binevenit un sos alb asortabil cu crevetii, insa nu prea sunt adepta sosurilor. In general, ma rezum un amestec simple intre zeama de lamaie, ulei de masline, si cel mult putin otet balsamic. Sau un sos de iaurt cu menta zdrobita este maximul dressingurilor pe care le implic vreodata in preparate. Uneori si pesto face parte din “prietenii” cu care asezonez un wrap cu omleta si telemea de exemplu, uneori apare si intr-o salata, sau cu paste. Imi plac lucrurile sau combinatiile mai simple si iute de accesat, atunci cand vine vorba de dressinguri. Insa bolul meu de azi, nu duce lipsa de arome, fiindca am combinat mai multe condimente care au aromatizat crevetii, precum: boia rosie, turmeric, piper rosu (imi place maxim!) si sare. Toate au contribuit la obtinerea unei culori suficient de tentante incat sa mai revin asupra acestei metode de imbinare de arome, dar si mirosurile care m-au invaluit, sunt dovezi clare ca nu ma opresc doar la o portie.  Stiu ca am mai tot zis, dar musai sa reamintesc ca, acesti creveti prefierti sunt foarte usor si rapid de pregatit si zau ca merita uneori sa ne infruptam din el.  Nu ma refer ca la un preparat de pregatit saptamanal, pentru ca nu sunt mereu la un pret accesibil. Insa din cand in cand, merita sa mai schimbam peisajul culinar, iar un preparat cu iz de mare de un albastru-verzui, clar se incadreaza perfect. 

Combinatia cu rucolla, bulgur si rodie este cu adevarat un deliciu pe langa creveti, iar pregatirea lor necesita minim efort, mai ales ca nu implica gatire propriu-zisa. Bulgurul are nevoie sa fie inmuiat in apa clocotita si este gata pentru a fi servit dupa ce isi dubleaza volumul, proces care dureaza mai putin de 10 minute. In rest sunt ingrediente rapid pregatibile: un avocado taiat felii sau cuburi, putina zeama de lamaie si cateva seminte de rodie pentru culoare si gust acrisor.

Beneficiile consumului de creveti sunt de demne de notat: contin antioxidanti care sprijina sanatatea deoarece pot proteja celulele impotriva deteriorarii. Contin vitamine si minerale precum: fosfor, cupru, zinc, magneziu, calciu, potasiu, fier, mangan si seleniu care elimina radicalii liberi din organism care pot provoca cancer. Seleniul combate, de asemenea, cresterea tumorii prin stimularea sistemului imunitar si inhibarea cresterii vaselor de sange care furnizeaza oxigen si substante nutritive celulelor canceroase. Fierul continut in creveti, creste fluxul de oxigen catre creier, ceea ce sprijina concentrarea si memoria. Unde mai pui ca, datorita proprietatilor sale antioxidante, astaxantina protejeaza creierul de degenerescenta celulara, reduce riscul de boli inflamatorii ale creierului si ajuta la memorie. Deci un anti-aging natural, mai ales ca astaxantina din creveti poate preveni si aparitia petelor si a ridurilor.

SHOPPING LIST:

O cutie creveti prefierti

Avocado

Rosii Cherry

Rucolla

Rodie

Bulgur crud

Seminte de canepa

Condimente: sare, piper rosu, boia de ardei dulce, turmeric

Lamaie 

Bolul cu Creveti si salata de rucolla

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 10 minute

Enjoy eating healthy with a power bowl containing shrimps, bulgur, veggies and healthy fats

Ingredients

  • Creveti prefierti 100 grame
  • Rucolla 25 grame
  • Rodie 15 grame
  • Turmeric 2 grame
  • Boia de ardei dulce 1 gram
  • Bulgur fiert 50 grame
  • Rosii cherry 50 grame
  • Sare 1 gram
  • Piper 0.5 grame
  • Avocado 75 grame
  • Seminte de canepa 2 grame
  • Zeama de lamaie 5 grame

Instructions

1

Crevetii se pregatesc intr-o tigaie nonaderenta cu putin unt si se soteaza pentru 5 minute.

2

Se asezoneaza cu sare, piper, boia dulce si 1 lingurita de turmeric si se mai lasa pe foc mic pentru 2-3 minute.

3

Rucolla se spala si se sterge cu un servet de bucatarie. Se adauga in bolul in care vor fi adaugate si restul ingredientelor.

4

Se fierbe apa si dupa ce a dat in clocot, se toarna peste bulgur cat sa acopere intreaga cantitate. Se lasa pentru 10 minute, timp in care bulgurul va creste in volum.

5

Avocado se taie felii si se adauga in bol, alaturi de restul ingredientelor.

6

Rosiile cherry se taie in doua si se adauga in bol.

7

Dupa ce s-au adaugat toate ingredientele intr-un bol incapator, se completeaza cu rodie, seminte de canepa si zeama de lamaie.

Nutrition

  • 307.53 Calories
  • 24.16g Carbohydrates
  • 14.46g Fat
  • 24.56g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Crevetii sunt una dintre cele mai bogate surse de iod, care este necesar functionarii corecte a tiroidei si pentru sanatatea creierului. Sunt de asemenea o sursa bogata de acizi grasi omega-3 si astaxantinei, un antioxidant cu beneficii pentru sanatatea creierului.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply