Smart Food

Salata noddles si edamame

salata cu noddles si edamame

Motto: ”Exercise is King. Nutrition is Queen. Put them together and you’ve got a Kingdom.”

O colectie de ingrediente colorate, nutritive, imbinate in aceasta salata cu influente asiatice: taitei de orez, tahini, edamame, si legume de diverse culori. Toate aceste elemente colorate pot fi denumite Buddha Bowl, doar ca eu am folosit o farfurie (relativ adanca), si nu un bol. Ce ar mai fi fost util in acest tablou, sunt crevetii, as fi pus si varza rosie doar ca pur si simplu mi-a scapat cand am adunat ingrediente laolalta, si seminte de susan. La capitolul Sosuri, prefer mereu o versiune simpla. In general amestec ulei de masline sau de dovleac, zeama de lamaie sau de lime, sare si piper, si otet balsamic uneori. Nimic fancy. Uneori aleg sa pun unt de arahide in loc de tahini in salate. Pentru ca farfuria mea Buddha nu e tocmai un bol, este completabila si cu alte cateva ingrediente, si in mod special ma refer la proteine. Aici te las pe tine cititorule sa vii cu propunerile tale. Cum ar fi aratat pentru tine aceasta farfurie cu mai multe proteine adaugate: piept de pui, vita, rata sau poate tofu? Care ar fi fost acele ingrediente cu care ti-ar fi placut sa completezi farfuria? In materie de seminte si nuci, as mai fi completat acest scenariu, pe langa susan, cu niste arahide usor prajite in avans, doar pentru 2 minute, intr-o tigaie preincalzita. Arahidele proaspat prajite au o aroma inegalabila. Nimic nu se compara cu un contrast crocant adus de arahide usor prajite, gustul fresh al legumelor, si taitei de orez parfumati cu ulei de susan, completat de zeama de lime pentru un accent acrisor. Taiteii de orez pot fi inlocuiti cu taitei din fasole Mung. Se gasesc la raionul de produse asiatice, in general la orice supermarket.

Pentru ca vreau neaparat sa aloc spatiu unui ingredient special si nutritiv, pe care am inceput sa il folosesc tot mai des, voi scrie cateva randuri despre Edamame. In primul rand, a se nota ca este vorba de pastai de soia, care sunt cea mai bogata sursa de izoflavone, care sunt fitoestrogeni, adica substante chimice vegetale care pot exercita efecte asemanatoare estrogenilor. Se mai spune ca o treime din caloriile pastailor de soia provin din proteine, o treime din carbohidrati, si o treime din fibre ceea ce contribuie la cresterea satietatii. Mai contine si vitamine si minerale: tiamina, fier, magneziu, fosfor, cupru, vitamina K, folat și mangan. Poate fi consumat prin fierbere sau oparire pentru cateva minute, ori gatit la abur. Edamame poate fi gasit congelat, in pastai sau decojit, si este disponibil in frigiderele cu legume congelate. Edamame proaspat se gaseste probabil in sezon, eu inca nu l-am intalnit in forma lui proaspata. Este foarte versatil pentru ca poate fi combinat cu o varietate de alimente si aromatizat in multiple feluri. Intr-o salata aduce un aport important de proteine. Poate fi consumat alaturi de alte legume, cereale integrale si pseudocereale precum: orezul brun, cuscusul sau quinoa, dar merge foarte bine si in supe. Este recomandabil a fi consumat de catre copii: studiile epidemiologice sugereaza ca o portie de alimente din soia pe zi pentru copii si adolescenti, ar putea reduce riscul de cancer mamar cu 25% pana la 50%. Este ideal pentru vegani si vegetarieni, desi inca nu este suficient de utilizat incat sa i se recunoasca valoarea, indiferent de categoria sau de tipul de alimentatie agreat. Obiectivul comun pana la urma, este de a manca sanatos, echilibrat si cat mai variat. Salata cu edamame si taitei de orez alaturi de o portie generoasa de legume, poate fi un exemplu de acest gen.

Salata noddles & edamame

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 3 minute

Noddles, edamame salad flavoured with black tahini and basil

Ingredients

  • Edamame (pastai de soia) 100 grame
  • Noddles din orez (taitei din orez) 150 grame
  • Ardei kapia 60 grame
  • Tahini 5 grame
  • Morcovi 25 grame
  • Zucchini 30 grame
  • Busuioc lamaios cu frunze mici 1 gram
  • Zeama de lamaie 1 gram
  • Sare 1 gram
  • Ulei de masline sau de susan 2 ml

Instructions

1

Se pune la fiert o oala cu apa.

2

Se pun taiteii din orez in apa clocotita si se retrage de pe foc.

3

Se lasa in apa pentru 5-6 minute.

4

Apoi se scurg intr-o strecuratoare foarte deasa.

5

Intre timp se pregatesc legumele: morcovii si zucchini se spala si se razuiesc.

6

Ardeiul capia se taie fasii subtiri.

7

Edamame se fierbe 2-3 minute in apa clocotita.

8

Se aseaza legumele si taiteii intr-un bol.

9

Se adauga tahini o lingurita, zeama de lamaie, ulei de masline sau de susan (preferabil) si sare la final.

10

Se decoreaza cu busuioc proaspat sau coriandru.

Nutrition

  • 691.71 Calories
  • 133.80g Carbohydrates
  • 9.58g Fat
  • 20.57g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Edamame este o sursa excelenta de fier. Contine si colina, un nutrient asemanator cu vitaminele B care imbunatateste calitatea somnului, invatarea si memoria.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply