Brain Booster/ Desserts for Fit

Budinca de chia cu ciocolata si cirese

budinca de chia cu ciocolata si cirese

Motto:Healthy Food builds great Brain.

Budinca cremoasa de chia, ciocolatoasa si aromata de cirese dulci si zemoase, este o modalitate perfecta de a incepe o dimineata de vara. Este ideala si ca desert ori ca si gustare, si poate fi aromatizata cu vanilie, scortisoara sau pudra de roscove. Am folosit lapte de migdale atat pentru aroma si schimbare de “mediu”, dar mai ales pentru a obtine o textura cremoasa. O alegere inspirata este orice fel de lapte vegetal: de cocos, de ovaz sau de orez. Pentru ca tot este sezonul cu cirese carnoase si aromate, am zis sa profit acum cat mai sunt si imi place maxim sa convertesc ciresele in desert, fara sa ii afectez integritatea. Adica prefer oricand un desert sau mic dejun in care pot pastra fructele in starea lor proaspata si neatinsa de procesul termic. Iar o budinca de chia formeaza o combinatie ideala cu un fruct dulce si aromat. Daca mai e si cu ciocolata, rezultatul este divin! Am combinat si cu ceva racoros, rspectiv cu iaurtul cel cremos si super-nutritiv. Toate la un loc, au facut ca totul sa fie si mai bine echilibrat. Experimentul a fost reusit. Budinca se poate pregati inainte cu o seara, iar in zorii zilei mai are nevoie de un topping aditional conform preferintelor si este gata pentru a fi consumata pe loc! Peste noapte budinca se gelifiaza si este gata pentru a fi savurata. Am gasit util in acest context sa mizez pentru un iaurt cu cantitate suplimentara de proteine. Protein builds muscle, asa ca avem nevoie de proteine la mic dejun, si nu numai. Altfel ar fi rezultat o budinca vegana 100%. Asa ca daca preferi vegan, adauga la final un iaurt de cocos sau de soia. Cocos, ciocolata si cirese, cei 3 C care fac magie in preparatul tau de dimineata! Daca preferi sa consumi budinca peste zi, ca si gustare, are nevoie sa se coaguleze la frigider timp de 3-4 ore inainte de a fi servita. Conditia este sa mesteci foarte bine si constant toate ingredientele inainte de a fi pastrate la frigider. Am folosit pahare, insa borcanul sau bolul sunt optiuni de luat in calcul. Pentru indulcire am optat pentru curmale, asa cum fac in general in preparatele mele, dar si mierea ar fi binevenita in aceasta combinatie. In loc de lapte, semintele pot fi amestecate cu iaurt, iar procesul de coagulare se produce mai rapid, iar budinca este gata a fi consumata in mai putin de o ora. Doar ca in acest caz, textura rezultata va fi una mai densa. In cazul laptelui budinca este mai lichida. Budinca poate fi pastrata la frigider pentru 2-3 zile.

Ce am adaugat in aceasta budinca din punct de vedere nutritional?

Lapte de migdale care inseamna calorii in proportie redusa, fibre, vitamina E, potasiu, calciu, vitamina B; Seminte de chia care contine antioxidanti, proteine, fier, calciu, acizi grasi omega-3; Pudra de roscove care contine vitaminele A, B2, B3 si D, minerale precum magneziu, fier, fosfor, mangan si potasiu, dar este si o sursă excelenta de proteine si fibre alimentare; Ciresele sunt bogate in fitonutrienti si antioxidanti cu rol antiinflamator; Iaurtul Skyr cu continut scazut de grasime si procent ridicat de proteine, este si probiotic care ajuta sistemul imunitar sa reduca problemele digestive, si este si super cremos. Iata paleta intreaga de nutrienti implicati in proces. Are you ready to refresh your mornings?

Budinca de chia cu ciocolata si cirese

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute

Cherry chocolate chia pudding, high in quality protein, fiber, omega-3 fatty acids and antioxidants!

Ingredients

  • Lapte de migdale 300 ml
  • Seminte de chia 50 grame
  • Pudra de cacao sau roscove 12 grame
  • Curmale hidratate (3 buc) 25 grame
  • Cirese 60 grame
  • Iaurt cu 12 grame proteine 100 grame

Instructions

1

Semintele de chia se amesteca cu lapte, pudra de cacao si curmale.

2

Timp de 2-3 minute se continua amestecarea ingredientelor pentru a se omogeniza.

3

Apoi se imparte compozitia in 2 pahare sau borcane mici.

4

Se mentine la frigider pentru minim 4 ore sau peste noapte.

5

Se serveste cu topping de iaurt si cirese.

Nutrition

  • 488.65 Calories
  • 62.4g Carbohydrates
  • 20.35g Fat
  • 21.81g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Cirese contin flavonoide care au potentialul de a inhiba moartea celulelor nervoase (neuroni), in special in zonele creierului asociate cu capacitatea de invatare si memorare.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply