Brain Booster/ Breakfast for Fit

Terci cu cottage cheese si nuci braziliene

Terci de pvaz cu oua de prepelita

Motto: ”Breakfast is a big deal, I love it!”

Daca ai experimentat senzatia de foame la scurt timp dupa ce ai servit micul dejun, una din potentialele motive poate fi un procent de proteine redus al preparatul servit de dimineata. Terciul este un preparat in care predomina cantitatea de carbohidrati, insa poti sa suplimentezi cantitatea de proteine, daca adaugi oua pe parcursul prepararii. 

Asa cum am procedat in reteta de Terci cu para si struguri negrii. Doar ca de aceasta data, am folosit oua de prepelita si am adaugat si cottage cheese pentru a beneficia de o doza extra de proteine. Te invit cu aceasta ocazie sa experimentezi intalnirea cu senzatia de foame dupa ce servesti acest terci imbogatit cu proteine. Testeaza la ce interval ai nevoie sa mananci dupa un terci cu proteine in care ai adaugat oua, fata de unul in care ai folosit doar lapte si unde cantitatea de carbohidrati primeaza. Combinatia cu extra-proteine, devine cu atat mai valoroasa, cu cat adaugi grasimi sanatoase ca decor final. Vedeta de azi in ce priveste aportul de lipide, sunt nucile braziliene despre care se spune ca au un continut foarte bogat de seleniu si ajuta foarte mult la imbunatatirea calitatii somnului. Despre cottage cheese am mai povestit in retetele anterioare pentru ca am tot folosit in diverse preparate, de la pancake, la omleta, prajituri si acum incorporat si in terci. Cu alte cuvinte, avem de a face cu un terci ce abunda in nutrienti de calitate. Si nici macar nu am muncit ca sa obtin aceasta “performanta” decat pentru maxim 7 minute. Diferenta intre un terci clasic, sau mai degraba unul simplu, este ca cel in care adaugam mai multe ingrediente, are atat o textura mai cremoasa insa si gustul este mai spectaculos in arome si culori. Am folosit un cottage cheese cu procent de grasime intre 3 si 5%, depinde de magazinul si marca de care dau la momentul cumpararii. Exista din plin la multe branduri de lactate, deci este accesibil ca si cost si disponibilitate, oriunde iti faci cumparaturile. Ideea principala este sa contina cat mai putine ingrediente in lista, mai ales cele a caror denumire nu o intelegi. Exista si varianta bio, si desigur se regaseste in diferite procente de grasime, dar si sub mai multe denumiri, de la perle si margele, la denumirea de cottage cheese.

In ce priveste toppingul, am ales nucile braziliene despre care as adauga doar ca este nevoie a fi consumate in cantitati moderate pentru ca este bogat caloric si doza zilnica de seleniu este acoperita din 4 bucati. Ouale de prepelita se adauga inainte de a retrage terciul pe foc cu un minut, iar cottage cheese poate fi pus chiar si dupa ce terciul si-a incheiat procesul de fierbere. Fructele cu care asortam terciul sunt in functie de preferinte, preferabil cele de sezon, insa combinatia care mi se pare mie cea mai potrivita este cu fructe de padure de orice tip, si bineinteles cu nelipsitele banane. Inchei cu mentiunea ca in aproximativ aceeasi formula, exceptand desigur oul, se poate pregati si terciul peste noapte, pentru care nu este nevoie de fierbere, ci doar de asezarea una peste alta a ingredientelor intr-un borcan sau pahar. A doua zi ingredientele se amesteca si sunt gata pentru a fi devorate.

Terci cu cottage cheese si nuci braziliene

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 2 minute Cooking Time: 7 minute

Creamy, protein rich, egg & cottage cheese contain oatmeal

Ingredients

  • Fulgi de ovaz 50 grame
  • Lapte Migdale 250 ml
  • Scortisoara 1/2 lingurita 1 gram
  • Cottage cheese 5% 60 grame
  • Oua de prepelita 4 buc 45 grame
  • Nuci braziliene 20 grame
  • Afine 30 grame
  • Capsune 35 grame

Instructions

1

Intr-o oala mica se toarna lapte de migdale si fulgi de ovaz.

2

Se lasa la fiert la foc mic, pentru 7-8 minute, amestecand de mai multe ori pe parcurs.

3

Intre timp se bat ouale de prepelita, si se adauga in compozitie, cu un minut inainte de a se retrage de pe foc.

4

Se adauga cottage cheese si se amesteca compozitia pentru ca toate ingredientele sa se incorporeze omogen in terci.

5

La final se adauga scortisoara.

6

Se ia de pe foc si se serveste cu nuci braziliene, afine, capsune sau alte fructe de sezon.

7

Optional se poate zdrobi o banana cu furculita si se adauga in terci pe parcursul fierberii cu scopul de a indulci terciul.

Nutrition

  • 448.11 Calories
  • 46g Carbohydrates
  • 32.58g Fat
  • 30.56g Protein

Notes

BRAIN FOOD FACT: Nuci braziliene conțin seleniu care ajuta la reglarea nivelului de zahar din sânge. Conține antioxidanți care sprijina sanatatea creierului (previne bolile degenerative, Alzheimer datorita continutului de seleniului).

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply