Breakfast for Fit

Fulgi de ovaz nefierti cu quinoa si afine

Fulgi de ovaz cu migdale, banane si afine

Motto: “There’s nothing like starting the day with a healthy, filling breakfast oatmeal.”

Un fel de cereale cu lapte sau terci nefiert cu fulgi de ovaz. Ce vreau sa zic mai exact? Ca am sarit peste partea de gatit si trecem direct la servit! Pentru ca, avem doar de pus laolalta aproximativ aceleasi ingrediente ca pentru un terci, insa trecem peste etapa de fierbere. Uneori putem apela si la acest gen de a pregati un bol cu fulgi de ovaz si ingrediente extra precum: fructe, seminte oleaginoase si o aroma preferata, cum ar fi de exemplu scortisoara, cacao sau zeama sau coaja de portocale. Ce se mai schimba in afara de faptul ca nu mai punem oala cu fulgi si lapte la fiert? Textura nu mai este atat de cremoasa. Insa daca lasam pentru cateva minute sa stea pentru ca toate ingredientele sa se combine, acestea se vor inmuia si vor capata o textura apropiata terciului fiert. Este ideal pentru acele momente cand nu mai ai nici 5 minute pentru a pregati micul tau dejun hranitor. Putem sa apelam la bolul cu fulgi de ovaz nefiert, atunci cand suntem grabiti, mai degraba decat sa apelam la un croissant, un cozonac sau o prajitura hipercalorica. Este intr-adevar foarte accesibil sa iei un produs de-a gata si doar sa il servesti fara pregatiri, pentru ca ai acces direct, asta in cazul in care decizi sa si cumperi un astfel de produs si sa il servesti la micul dejun. Nu as dori sa intelegi ca iti impun ce sa mananci, insa nici nu te pot incuraja sa pui in farfuria ta la micul dejun, ingrediente care nu iti vor sustine nivelul de energie si de productivitate. Mai mult decat atat, la scurt timp dupa ce vei consuma un produs dulce si hipercaloric, senzatia de foame va reveni si cel mai probabil o sa vrei sa consumi un produs din aceeasi categorie pentru a-ti recupera energia. Retine ca atunci cand alegi alimente nutritive, eviti foamea nutritionala, si inevitabil si negresit (pentru ca mi s-a confirmat de atatea ori), nu vei avea nevoie sa apelezi la produse nesanatoase de genul celor enumerate. Stii ca rolul meu este sa mentin creierul sanatos, sa te indemn sa apelezi la alimente cerebrale care ofera beneficii sanatatii creierului, drept urmare, toate retetele mele sunt focalizate pe imbinarea de ingrediente hranitoare pentru creier. 

In bolul cu fulgi de ovaz, poti adauga diferite alte tipuri de cereale, pornind de la cele cu gluten si continuand cu o varietate mare de pseudocereale care sunt din ce in ce mai cunoscute si mai des folosite. Eu am ales quinoa pentru proprietatile sale atat de pretioase. Este un aliment complex si complet as zice, pentru ca include cei 9 aminoacizi esentiali, fiind o sursa bogata in proteine. Am presarat pudra de roscove, pentru ca imi place atat aroma, insa ii apreciez si calitatile pentru ca are o multime de vitamine si minerale si este si o sursa de proteine. Iar despre semintele de chia am doar de bine de spus, pentru ca sunt bogate in antioxidanti si aminoacizi. Deci iata cate surse de proteine intr-un singur bol! Tu ce alegi sa pui in bolul tau cu cereale?

Fulgi de ovaz cu migdale, banane si afine

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 3 minute

Healthy, nutritious, wholesome bowl of oats!

Ingredients

  • Fulgi de ovaz 50 grame
  • Lapte 3,5% grasime sau apa 250 ml
  • Migdale Intregi 25 grame
  • Banane 1/2 buc 60 grame
  • Fulgi de cocos 5 grame
  • Quinoa expandata 15 grame
  • Seminte de chia 5 grame
  • Pudra de roscove 3 grame
  • Afine 25 grame

Instructions

1

Se aseaza intr-un bol fulgi de ovaz, migdale, fulgi de cocos, quinoa expandata, seminte de chia si pudra de roscove.

2

Se toarna lapte deasupra si se lasa 5 minute pentru a se patrunde toate ingredientele.

3

Se adauga felii de banane taiate si afine, si extra pudra de roscove optional.

4

Se poate servi fara fierbere.

Nutrition

  • 653 Calories
  • 82,32g Carbohydrates
  • 29,07g Fat
  • 73,54g Protein

Notes

Brain Food Fact: Migdalele, numite si ”alimente cerebrale”, sunt o sursa importanta de alfa-tocoferol (vitamina E) care s-a demonstrat ca impiedica declinul cognitiv, stimuland vigilenta si imbunatatind memoria.


You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply