Brain Booster/ Desserts for Fit

Pancake cu sfecla si rodie

Pancake cu sfecla

Motto: “Have a healthy, happy pancake day!”

Un mic dejun festiv cu nuante roz… Coloritura roz are o provenienta 100% naturala, adica din pireul de sfecla obtinut in urma fierberii. No artificial colors added! Mai mult decat atat, nu contine nici zahar, si ai sa vezi ca nici nu este nevoie. Sfecla se poate pregati atat fiarta, cat si coapta la cuptor, indiferent de metoda aleasa, gustul nu se modifica. Este potrivit sa folosesti si sfecla cruda, daca iti place. Este o varianta aplicabila atunci cand esti in criza de timp. In momentul in care ajunge in tigaie, in amestec cu aluatul de clatita, implicit si sfecla ajunge sa fie gatita. Asa ca, ramane la latitudinea ta cum procedezi cu pregatirea sfeclei. Ajuta atat la obtinerea texturii moi, cat si la intensificarea culorii roz, sa amesteci sfecla cu laptele atunci cand faci pireul in blender. In scopul aromatizarii, preferabil este sa utilizezi uleiul de cocos la prajirea clatitelor. Ai nevoie de aceasta aroma ca sa estompezi gustul sfeclei, care ce-i drept, nu este printre cele mai savuroase de pe planeta. Dar, hei, sa recunoastem: sfecla in forma ei cruda are aroma si isi pastreaza si proprietatile terapeutice. Asa ca, avem posibilitatea sa beneficiem de aceasta versiune cruda in salate. De aceasta data, ne referim la versiunea coapta, cu care putem crea aceste minunate si aspectuoase clatite pentru dimineti regale. Denumesc regale, diminetile de weekend cand avem mai mult timp sa alocam pregatirii unui mic dejun care poate sa dureze pana la 30 de minute. Mai mult decat atat, clatitele din sfecla pot fi transformate intr-un mini-tort decorat cu un strop de miere, iaurt grecesc si fructe la alegere. Eu am preferat sa contrabalansez dulceata mierii cu fructe acrisoare. Am luat in calcul si faptul ca, pancake poate inseamna mai mult decat un mic dejun. Putem intra cu usurinta in zona brunch pentru ca sunt consistente: imbunatatim decorul cu toppinguri aditionale (seminte sau nuci), putem folosi ricotta sau mascarpone in loc de iaurt, servim alaturi eventual si un suc de portocale. Ce alte ingrediente crezi ca s-ar potrivi?

Inainte sa trec la detalierea retetei, mentionez ca este important sa batem albusul spuma si sa il adaugam la final in compozitie. Contribuie semnificativ la aspectul pufos al clatitei. Ar fi bine sa implicam mixerul in procesul de pregatire al aluatului, insa in momentul in care adaugam albusul in aluat, sa folosim o spatula cu care sa incorporam incet toate ingredientele pentru omogenizare. Insa nu insistam prea mult cu amestecarea ca sa nu tulburam prea tare aluatul. La fel de important, este sa lasam aluatul sa stea minim 10 minute, dupa ce totul a fost incorporat, pentru a se imbina ingredientele, proces esential in obtinerea unei texturi pufoase si omogene. Atentie la timpul de prajire, daca lasam 1-2 minute in plus in tigaie, va capata un aspect maroniu (am patit-o!) si nu unul roz, iar pentru asta indicat este sa le gatim la foc mediu. Cand apar primele bule, intoarcem si mai lasam un minut pe cealalta parte. Practic, procesul este la fel ca si in pregatirea unui pancake simplu, clasic, in care nu am adaugat pireu (de legume), ci o banana pisata. Si pentru ca ne aflam la reteta cu numarul 100, propun sa celebram momentul! Multumesc ca esti alaturi de mine in aceasta calatorie si ca, la fel ca si mine, iti doresti sa energizezi diminetile cu preparate de mic dejun din ingrediente hranitoare pentru creier.

Pancake cu sfecla si rodie

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 12 buc
Prep Time: 10 minute Cooking Time: 15 minute

Fluffy, tasty, colorful and nutrient rich pancakes for breakfast and brunch!

Ingredients

  • Sfecla 1 buc 300 grame
  • Lapte (cel vegetal este foarte potrivit) 250 ml
  • Ou 1 buc 55 grame
  • Unt 82% grasime 20 grame
  • Faina 130 grame
  • Vanilie 1 gram
  • Sirop de curmale sau de agave 5 grame
  • Ulei de samburi de struguri (pentru prajit) 5 ml
  • Bicarbonat de sodiu 1/2 lingurita
  • Iaurt grecesc 10% 50 grame
  • Rodie 25 grame

Instructions

1

Se fierbe sfecla, fie intr-o oala cu apa suficienta incat sa acopere cubuletele de sfecla, fie la abur, metoda pe care am ales-o si eu si procesul de gatire a fost scurtat.

2

Intr-un blender se adauga sfecla fiarta cu lapte si se mixeaza.

3

Se adauga treptat un ou, dupa care si untul topit si se mixeaza pana se omogenizeaza ingredientele.

4

La final se adauga vanilie si siropul de curmale.

5

Se varsa amestecul intr-un bol si se amesteca cu faina adauga treptat, impreuna cu foarte putin bicarbonat de sodiu si un praf de sare.

6

Se amesteca bine toate ingredientele.

7

Intr-o tigaia non-aderenta se adauga foarte putin ulei, care se distribuie pe toata suprafata tigaii.

8

Se adauga cate o lingura (de polonic) din compozitie si se lasa cate 2 minute pe fiecare parte, pana cand bule mici apar la suprafata clatitei.

9

Se serveste cu

Nutrition

  • 1120 Calories
  • 147.41g Carbohydrates
  • 43.18g Fat
  • 35.74g Protein

Notes

Brain Food Fact: Sfecla imbunatateste fluxul de sange catre lobul frontal al creierului, o zona asociata gandirii la nivel superior, cum ar fi luarea deciziilor si memoria, ceea ce imbunatateste performantele mentale.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply