Brain Booster/ Breakfast for Fit

Quinoa Chocolate Porridge

Quinoa porridge

Motto: “Faith is like porridge. Better with mild and chocolate!”

Quinoa contine un complex de nutrienti precum: proteine, fibre (un continut mai ridicat decat majoritatea cerealelor), vitamine, grasimi sanatoase benefice sanatatii creierului. Pentru a completa masa de mic dejun, alaturi de quinoa, am un invitat care va contribui la gustul si aspectul ciocolatos al preparatului. In formula conceputa, incape si un strop de cacao, asa ca nu te alarma ca mananci ciocolata la micul dejun. Ce ratezi daca iti refuzi combinatia de quinoa si ciocolata? O textura cremoasa, aroma de ciocolata, senzatia de satietate de durata, iesit din sfera obisnuintelor, adica terci+lapte+fructe, combinatia cu fructele acrisoare inegalabila si o multime de vitamine. Despre quinoa sunt multe de spus. As aminti faptul ca nu contine gluten, este bogata in proteine si este una dintre putinele vegetale care contine cei noua aminoacizi esentiali. Este o pseudo-cereala care devine din ce in ce mai populara si mai frecvent consumata, si care intra in categoria super-alimentelor. Contine doi antioxidanti vegetali, respectiv flavonoizi. Ne referim la quercetina și kaempferolul, care au efecte antiinflamatorare si antidepresive. Mineralele sunt de asemenea, in cantitati insemnate si de o calitate de necontestat: magneziu, zinc, fier, mangan, folati. Acizii grasi omega-3 sunt prezenti si stim cat sunt de benefici sanatatii creierului. Pentru ca au capacitatea de a fortifica sistemul nervos, pot preveni depresia, anxietatea, ba chiar si riscul aparitiei bolii Alzheimer.

Datorita continutul ridicat de nutrienti, quinoa contribuie si la imbunatatirea sanatatii metabolice prin reducerea zaharului din sange. 

Desi fulgii de ovaz sunt o sursa excelenta de servit la micul dejun, ar fi benefic sa luam in considerare, macar din cand in cand, sa mai alternam cu terciul gatit din quinoa. Subliniez acest lucru din mai multe motive. Se pare ca, quinoa are un numar mai mic de calorii fata de fulgii de ovaz (100 grame de quinoa are doar 120 de calorii, fata de 100 grame de fulgi de ovaz care are in jur de 389 calorii, depinde de tipul de fulgi de ovaz). Contine si mai putini carbohidrati si desi are mai putine proteine fata de fulgii de ovaz, furnizeaza toti cei 9 aminoacizi esentiali, deci este o sursa de proteina completa. Ambele optiuni de mic dejun, confera cam aceleasi minerale, insa in proportii diferite. Overall, atat quinoa cat si fulgii de ovaz, au proprietati benefice sanatatii creierului, insa macar uneori nu strica putina varietate. Cat despre topping, avem multiple posibilitati, contam pe disponibilitatea ingredientelor aflate la indemana. Amintesc cateva combinatii potrivite: zmeura, banane si unt de arahide, sau fulgi de migdale cu afine si banane, sau rodie cu kaki si seminte de susan, sau merisoare, prune uscate si pudra de roscove. Tu ce alegi?

Quinoa Chocolate Porridge

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 3 minute Cooking Time: 12 minute

Healthy nutritious breakfast increases productivity level

Ingredients

  • Quinoa 40 grame
  • Chia 20 grame
  • Lapte de migdale 250 ml
  • Sirop de curmale sau de agave 5 grame
  • Cacao pudra 15 grame
  • Pentru décor: quinoa expandata 15 grame
  • Afine sau rodie 25 grame
  • Migdale intregi 10 grame

Instructions

1

Semintele crude (albe) de quinoa se spala bine sub jet de apa rece.

2

Se pune intr-o oala mica, se adauga lapte de migdale (sau alt lapte vegetal).

3

Optional se poate adauga o jumatate de banana zdrobita, pentru a intensifica aroma dulce. In plus, se adauga si sirop de curmale (zeama ramasa de la curmalele hidratate).

4

Se lasa la fiert pentru 10-12 minute, in primele 5 minute la un foc mediu pana incepe sa fiarba, dupa care se reduce focul la minim. Oala poate fi acoperita pentru a accelera procesul de fierbere, amestecand din cand cand compozitia.

5

Se adauga la final pudra de cacao si se mai lasa un minut la fiert. Se lasa pentru 5 minute acoperit pentru a se patrunde toate aromele. Daca este prea uscata, se poate suplimenta cu lapte.

6

Se retrage de pe foc si se adauga quinoa expandata, afine sau rodie si migdale.

7

Pot fi adaugate seminte de canepa si fulgi de ciocolata neagra.

Nutrition

  • 437,38 Calories
  • 59,30g Carbohydrates
  • 13,83g Fat
  • 16,37g Protein

Notes

Brain Food Fact: Quinoa contine riboflavina (Vitamina B2) care contribuie la mentinerea sanatatii creierului si a muschilor. Contine si fier care creste functia creierului, deoarece creierul preia aproximativ 20% din oxigenul nostru din sange.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply