Brain Booster/ Breakfast for Fit

Tarta cu crusta de cereale si topping de fructe

Tarta cu crusta de cereale cu topping de fructe

Motto: “Good food is very often, even most often, simple food.”

Pentru ca probabil cel mai adesea, consumam la micul dejun, cereale sau un amestec de mai multe cereale, respecitv granola, amestecat cu iaurt sau lapte si fructe, versiunea aceluiasi mic dejun poate fi transpusa intr-o mini-tarta in care toate ingredientele sunt incorporate. Nu mai ai nevoie nici de tacamuri, poti musca direct din micul tau dejun, ai mai putine vase de spalat, deci mai mult timp pentru tine.

Crusta este compusa din fulgi de ovaz, nuci si ulei de cocos si miere care vor inchega aluatul. Se pot folosi diverse alte cereale in compozitie, precum: fulgi de secara, fulgi de orz, fulgi de alac sau chiar de mei si hrisca. De asemenea, sunt super binevenite si semintele: de in, susan si floarea soarelui. More faty acids on the plate! Aromele sunt un extra ingredient cu care te poti juca. Eu am adaugat vanilie si scortisoara, insa la fel de bine s-ar potrivi si pudra de roscove sau cacaua. Fructele sunt cele care aduc completare acestui mic dejun usor transformabil in desert. Sunt recomandate in special fructele de padure, care adauga o cromatica placuta impreuna cu frunze de menta sau de busuioc. Fructele exotice completeaza decorul cu un aport fresh si mai multa culoare, asadar au o contributie semnificativa. Eu am ales kaki, rodie si afine pentru ca sunt de sezon si ne plac maxim.

Pentru a forma mini-tartele, se pot folosi forme metalice sau de silicon de diametrul de 8 cm. Sau este o idee la fel de buna sa se desfasoare intreaga actiune intr-o tava mai mare. Your choice! Crusta formata dupa coacere este crocanta si se manevreaza cu mare grija pentru a nu se sfarama pana se va raci. Dupa umplerea cu iaurt si fructe, vor incepe sa se inmoaie de la umezeala creata de la cele doua ingrediente umede: iaurtul si fructele. Eu le-am pastrat in hartie de copt speciala pentru briose. Vor ramane la fel de gustoase, deci nicio grija in aceasta privinta. Iaurtul grecesc poate fi inlocuit cu iaurt vegetal de orice fel, sau cu ricotta. Se pot pastra 2-3 zile la frigider, iar daca dublam cantitatile si obtinem mai multe tarte, putem folosi combinatii de fructe si seminte chiar si mai diverse. Ce mai poate completa decorul sunt fulgii de diverse feluri precum: fulgi de migdale, fulgi de cocos sau fistic maruntit.

Tarta cu crusta de cereale si topping de fructe

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
By Daciana Serves: 6 tarte
Prep Time: 10 minute Cooking Time: 15 minute

Creative breakfast for creative minds

Ingredients

  • Pentru crusta:
  • Fulgi de ovaz 80 grame
  • Nuci sau migdale 70 grame
  • Ulei de cocos 25 grame
  • Miere sau curmale (65 grame) 15 grame
  • Vanilie 1 gram
  • Scortisoara 1 gram
  • Pentru umplutura:
  • Iaurt grecesc 10% 200 grame
  • Afine 10 grame
  • Rodie 10 grame
  • Kaki 10 grame

Instructions

1

Se amesteca pentru crusta: fulgi de ovaz, nuci, seminte (optional), ulei de cocos, miere, vanilie si scortisoara.

2

Se incalzeste cuptorul la 165 de grade.

3

Cu ajutorul unei spatule de silicon, tip lingura, se pun 2-3 linguri din compozitie, in mini-tava in care urmeaza sa se coaca.

4

Se preseaza compozitia pentru a nivela si a obtine un blat inchegat.

5

Spatula poate fi umezita cu sirop de curmale, apa sau ulei pentru a ajuta la presare.

6

Se introduc mini-tartele la cuptor pentru 15-18 minute, pana ce blatul capata o culoare usor aurie.

7

După racire, se scot cu grija (sunt usor fragile) din forme si se pun 2-3 linguri de iaurt peste fiecare mini-tarta.

8

Se adauga fructe: rodie, afine, kaki, si optional frunze de menta sau de busuioc.

Nutrition

  • 1226 Calories
  • 86.74g Carbohydrates
  • 94.62g Fat
  • 36.18g Protein

Notes

Brain Food Fact: Kaki contine acid tanic, un antioxidant cu efecte benefice asupra tesutului cerebral. Este un fruct dulce, versatil, cu continut bogat in vitamine, minerale, fibre si compusi vegetali benefici sanatatii creierului si mentin sistemul digestic sanatos. Este bogat in compusi antiinflamatori, ceea ce ajuta la reducerea inflamatiilor din corp. Sunt o sursa bogata de vitamina C, contine 20% din aportul zilnic recomandat. Contine carotenoizi, flavonoizi si Vitamina E, antioxidanti puternici care lupta impotriva radicalilor liberi.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply