Brain Booster/ Breakfast for Fit

Oua florentine cu feta si spanac

Oua florentine

Motto: ”There is no snooze button on a cat who wants breakfast.”

Despre felurile de mancare denumite “florentine” se spune ca au un ingredient comun, si anume: spanacul. Pentru omleta impaturita, am folosit baby spanac, insa recomandabil ar fi sa se foloseasca spanacul clasic. La fel de potrivit este si spanacul congelat, ba chiar te scuteste de spalat si curatat. “Picatura” care a creat magia preparatului este completata de branza feta care are (aproape) tot ce trebuie: proteine, gust usor sarat, textura cremoasa, mult calciu si vitamina B6, vitamina B12 (cobalamina care este extrem de benefica lacto-vegetarienilor), zinc, seleniu, fosfor, riboflavina (vitamina B2) – care ajuta la fixarea fierului in hemoglobina (aviz celor anemici). Vitamina B2 este necesara la transformarea proteinelor in aminoacizi, grasimi si carbohidrati sub forma de glucoza, ceea ce ajuta la transformarea nutrientilor din alimente in energie. O bogatie de nutrienti si de beneficii, atat pentru sistemul digestiv cat si pentru sprijinirea sistemului nervos. Despre vitamina B2 (riboflavina) se mai spune ca lupta impotriva stresului cronic si regleaza si hormonii care controleaza pofta de mancare, energia, dispozitia, temperatura, practic ajuta la mentinerea homeostaziei. 

Cat despre preparatul in care l-am inclus ingenios, ai nevoie de 5 pana la 7 minute pentru pregatirea generala, care include calirea spanacului si omleta. As putea sa incadrez acest preparat chiar la categoria Brunch pentru ca este super consistenta, nutritiva si accesibila ca si rapiditate in executie si ingrediente la indemana.

Daca folosim 5 oua si o cantitate mai generoasa de spanac, poate fi consumata lejer de (minim) 3 persoane. Este important sa condimentam omleta inainte de a fi gatita, ceea ce contribuie la obtinerea unei texturi fragede. Daca ai si o spatula de silicon si o tigaie non-aderenta, omleta florentina poate deveni un mic dejun regesc… 

Mai este un aspect important de luat in calcul, si anume, dupa gatirea spanacului in tigaie, se recomanda a se transfera pe un servet de bucatarie pentru a absoarbe excesul de umiditate, pentru ca nu vrem sa obtinem o omleta cu textura apoasa. Sa incepem asadar, un an Nou plin de Magie!

Oua florentine cu feta si spanac

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Încarc...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 3 minute Cooking Time: 8 minute

The magic of an inspirational morning starts with eggs!

Ingredients

  • Oua 2 buc 110 grame
  • Unt 82% grasime 10 grame
  • Feta 25 grame
  • Spanac proaspat (baby spanac) 200 grame
  • Usturoi (optional) 2 catei 10 grame

Instructions

1

Intr-un bol se bat ouale impreuna cu feta zdrobita cu furculita, sare si piper, si se lasa deoparte.

2

Intr-o tigaie se pune unt si se incalzeste la foc mediu.

3

Se adauga usturoi doar 30 de secunde pana se elibereaza aroma. Daca este lasat peste un minut, va deveni amar.

4

Se adauga spanac proaspat, se tine sub capac pentru 2 minute.

5

Se asezoneaza si se mai lasa 2 minute pana se inmoaie spanacul.

6

Se transfera pe un prosop de bucatarie pentru a se absorbi excesul de lichid.

7

Se reunge tigaia cu foarte putin unt si se adauga ouale batute.

8

Se retrage de pe margini pentru a permite compozitia sa se prajeasca uniform. Se lasa pe foc in jur de 3-4 minute.

9

Se umple cu spanac, se pliaza si se transfera pe farfurie.

10

Daca se foloseste spanac congelat, se lasa pe foc pentru 5 minute, pana cand se evapora apa.

Nutrition

  • 372 Calories
  • 177g Carbohydrates
  • 184.28g Fat
  • 181g Protein

Notes

Brain Food Fact: Spanacul are un continut ridicat de folat si vitamina B12, care pot proteja creierul impotriva dementei si ajuta la intarzierea procesului de imbatranire.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply