Brain Booster/ Breakfast for Fit/ Smart Food

Frittata cu sparanghel

Frittata cu sparanghel

Motto: ”Healthy Breakfast ends with high productivity performance.”

Am implicat trei ingrediente de baza, intr-o reteta simpla, nutritiva, imbogatita cu alimente benefice creierului. Se pregateste foarte repede, ai parte de o armonizare perfecta de gusturi si texturi variate, care sa iti incante papilele gustative, plus ingrediente care sa ”accesorizeze” si sa completeze tabloul final.

Sparanghelul are atat de multe beneficii, incat merita tot efortul tau pentru a te implica 10 minute in crearea acestui amestec super nutritiv de oua, branzeturi si legume. Iti promit ca nu e un efort considerabil, ci unul sustinut. Ai sa vezi ca iti dau toate resursele de care ai nevoie pentru ca frittata sa iti para o joaca de… artist amator in ale bucatariei. 

Ai optiunea: fie sa fierbi sparanghelul, foarte rapid intr-o apa clocotita, fie sa lasi la cuptor pentru a se rumeni pentru 10 minute, sau pur si simplu sa il sotezi intr-o tigaie, asa cum a facut si eu. Imagineaza-ti combinatia dintre un sparanghel crocant si textura pufosoasa a omletei. Sparanghelul este o sursa bogata de vitamina A, C, E, K și contine o cantitate generoasa de fibre. Te-am convins? Daca nu, hai sa iti mai dau argumente.

Intai sa lamuresc diferenta intre frittata si omleta: omleta se gateste pe aragaz, la care adaugi ingredientele alese, iar frittata se pregateste in cuptor, cu ingredientele gata incorporate in compozitie, desi ai inceput procesul partial pe aragaz. Este considerata omleta italiana si adeseori se aseamana cu un quiche fara crusta. Poti adauga diferite legume in frittata: broccoli, zucchini, ceapa, praz, dovleac, bostan, sau alte legume disponibile de sezon, care crezi ca ar merge intr-o omleta, usor mai bogata decat cea clasica. Daca vrei sa pregatesti o cantitate mai mare, foarte bine, se poate pastra la frigider pentru 3 zile, intr-un recipient de sticla. Ba chiar, poti congela preparatul timp de 3 luni. La partea cu branzeturi, te poti juca cu sortimente precum: cheddar, mozzarella, telemea, branza de vaci, feta sau emmentaler. Acum ca ai toate variantele la dispozitie ca si inspiratie, hai sa ne apucam de treaba. Ai nevoie de 10 minute de pregatire, 3 minute maxim la tigaie, iar in timp ce se coace la cuptor, respectiv in cele 10 de minute, te poti focusa pe activitatile tale recreative de dimineata. For nutritious and creative mornings!

Frittata cu sparanghel

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Încarc...
By Daciana Serves: 2 portii
Prep Time: 10 minute Cooking Time: 15 minute

Productive week motivation!

Ingredients

  • Oua 4 buc
  • Unt 15 grame
  • Sparanghel 80 grame
  • Parmezan 20 grame
  • Telemea 20 grame
  • Patrunjel 5 grame
  • Ardei gras 30 grame
  • Rosii cherry 4 buc 25 grame
  • Sare (si piper optional) 1 gram

Instructions

1

Se incalzeste cuptorul la 175 grade.

2

Intr-un bol, se bat ouale si se adauga parmezan ras si telemea razuita. Se amesteca bine pentru omogenizare si se asezoneaza cu sare si piper.

3

Intr-o tigaie se pune untul la topit la foc mediu.

4

Se adauga sparanghelul, ale carei cozi au fost rupte de la extremitatea care se frange cu usurinta. Ma refer la capatul atos care se va rupe usor.

5

Se adauga si rosiile cherry, ardeiul gras taiat cuburi, si se lasa la sotat pentru 2 minute. Poti opari usor sparanghelul pentru 3 minute in apa clocotita, daca vrei o textura mai bine gatita.

6

Se pregateste o tava rotunda in care se adauga ouale batute si in prealabil amestecate cu branzeturi si care se unge cu foarte putin unt.

7

Se adauga deasupra sparanghelul si rosiile cherry taiate in doua sau in patru, ardeiul gras, si frunzele de patrunjel tocate.

8

Se introduce la cuptorul incins la 190 de grade, pentru 10 minute.

Nutrition

  • 622 Calories
  • 8.37g Carbohydrates
  • 48.53g Fat
  • 37.4g Protein

Notes

Brain Food Fact: Sparanghelul sprijina creierul sa lupte impotriva declinului cognitiv. Contine folati, care ajuta la prevenirea afectiunilor cognitive.


You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply