Brain Booster/ Smart Food

Crackers cu ton si oua de prepelita

crackers cu ton si oua de prepelita, eating habits, ce mananc

Motto: “Healthy eating starts with you and fixing your eating habits!”

Cele mai multe date pe care le-am colectat de la cei cu care conversez pe subiecte legate de Ce mananc azi?, se invart in jurul micului dejun. Pare a fi cea mai neglijata masa a zilei, cel mai probabil pentru ca este mai lesne de sarit peste aceasta masa, decat peste oricare alta. Ceea ce conduce in multe cazuri, la consumarea unui pranz foarte bogat caloric, fie la rontaieli frecvente intre mese de gustari non-nutritive, sau cel mai adesea, se consuma o cina mai consistenta, care de multe ori se termina cu indigestii, insomnii si frustrari legate de luare in greutate. Se intampla chiar, sa se cumuleze toate cele trei obiceiuri. Drept pentru care, am pornit in descoperirea motivelor pentru care cei mai multi oameni sar peste micul dejun. Si nu intamplator, mi-am setat ca si obiectiv principal, sa creez retete de mic dejun pentru care sa nu petreci mai mult de 10 minute in bucatarie, iar procesul de pregatire sa se incadreze in cel mult 5 minute/ zi dedicate mesei de dimineata. Insa, un aspect important si care primeaza sunt, “construirea” de retete din ingrediente hranitoare pentru creier. 

Pentru ca si tu faci parte din acest studiu, parerea ta conteaza pentru mine, mai ales ca adun date pentru o statistica ce include informatii legate de: cate din persoanele chestionate sar peste micul dejun, cat timp petrec acestia in bucatarie pregatind micul dejun, care sunt 3 cele mai des pregatite feluri de mic dejun. Daca ti-ar place sa contribui la acest studiu, te invit sa raspunzi la cele 3 intrebari. Vei face si tu obiectul statisticilor si datelor pe care le prelucrez. Si asta pentru ca dincolo de partea culinara, sunt interesata si de obiceiurile alimentare ale celor cu care interactionez.

Reteta de azi, ce inglobeaza surse importante de proteine, marturisesc ca iti va lua ceva mai mult de 5 minute sa o prepari. Uneori merita 2-3 minute in plus de petrecut pentru un preparat protein loaded. Oricum, caracterul facil si rapid in care se prepara, se mentine. 

Hai sa iti aduc argumente pentru care merita cele 3 minute in plus: Tonul este printre cele mai bogate surse de proteine, avand si un continut considerabil de fier, demn de luat in seama. Si pentru ca rosiile potentiaza absorbtia fierului din peste, am ales sa adaug in salata, un sos de tomate, fara zahar adaugat. Tonul are un continut scazut de calorii, insa este o sursa importanta de omega-3, fiind bogat in antioxidanti si micronutrienti, acumuland astfel o multime de motive pentru care tonul sa faca parte din alimentatia ta, cel putin din cand in cand. Poate fi o optiune usoara atat pentru mic dejun, cat si pentru cina. 

Insa dincolo de aspectul nutritional, iau in calcul si caracterul divers, pentru ca imi place sa suplimentez si sa colorez retetele, cu ingrediente care sa dea un plus de valoare preparatului. Asa incat, am ales sa decorez salata cu oua de prepelita a caror beneficii sunt remarcabile datorita continutului bogat in nutrienti, precum minerale si vitamine. Desi au dimensiunile mai mici decat ouale de gaina, valoarea lor nutritionala este de cel putin patru ori mai mare decat alte tipuri de oua. Contin 13% proteine si vitamina B de 140%, in comparatie cu 50% cat are oul de gaina. In plus, contin Vitamina E, zinc, Vitamina B2, fier, si au un efect pozitiv si asupra sistemului nervos.

Despre ouale de prepelita, studiile spun ca sprijina functionarea mai buna a creierului si memoria, avand efecte substantiale si asupra persoanelor care se confrunta cu stresul, sau au hipertensiune arteriala, migrene, depresie si anumite boli psihice. Mai adaug in plus si faptul ca stimuleaza functiile creierului care imbunatatesc coeficientul de inteligenta. Smart Food indeed!

Crackers cu ton si oua de prepelita

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 2 minute

Healthy food can lead to more energy for fun!

Ingredients

  • Ton bucati (1 conserva) 150 grame
  • Crackers din secara si alac 2 felii 25 grame
  • Ceapa verde (optional) 10 grame
  • Pasta de tomate (bio - fara zahar adaugat) 5 lingurite 45 grame
  • Zeama de lamaie 1/2 buc 20 grame
  • Oua de prepelita 6 buc 65 grame
  • Frunze de busuioc 4-5 buc 5 grame

Instructions

1

Tonul se scurge de lichid si se aseaza intr-un bol in care se amesteca cu pasta de tomate.

2

Ouale de prepelita se fierb timp de 2 minute, din momentul in care apa da in clocot.

3

In salata de ton se mai adauga: ceapa verde taiata marunt, zeama de lamaie, sare si piper dupa gust.

4

Se pregatesc 2 felii de crackers pe care se intinde salata de ton.

5

Se adauga ouale de prepelita taiate in doua si frunzele de busuioc.

Nutrition

  • 351 Calories

Notes

Brain Food Fact: Ouale de prepelita contin minerale precum: fosfor, fier si potasiu care ajuta la buna functionare a creierului, imbunatatind memoria si reducand anxietatea.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply