Brain Booster/ Breakfast for Fit

Terci de ovaz cu cirese, banane coapte, zmeura

Terci de ovaz cu cirere si banane coapte

Motto: ”Good food is good mood!”

Probabil ai retinut ca in crearea retetelor de mic dejun, iau in calcul atat aportul semnificativ de nutrienti, rapiditatea cu care se realizeaza, insa si cromatica joaca un rol important. Chiar daca exista similaritati intre preparate ca si mod de pregatire, combinarea ingredientelor confera diversitatea, tocmai pentru ca acord valoare versatilitatii, care sa permita adaugarea unor ingrediente (fructe, fulgi si seminte sau chiar arome precum: vanilie, scortisoara, pudra de roscove sau cacao raw) preferate sau pe care le avem la indemana la momentul prepararii.

Cei care studiaza efectele alimentelor asupra sanatatii mentale si nu numai, au constatat ca daca iti incepi ziua cu fulgi de ovaz, esti deja pe calea hranirii creierului sanatos si productiv.

Mai mult decat atat, este bogat fibre solubile, care poate ajuta la scaderea colesterolului LDL (cel rau) si contine chiar si proteine. Se incadreaza in categoria alimentelor cu indice glicemic scazut, fiind indicat, conform cercetatorilor, a fi consumat inainte de a face exercitii fizice, ajutand la arderea grasimilor. Formula ideala a unui mic dejun cu fulgi de ovaz este combinarea acestuia cu fructe si grasimi sanatoase (nuci, migdale, caju) si un tip de lactat, chiar si vegetal sau fie pur si simplu cu apa. Consumat fiert ca si terci, ori simplu, nefiert, este la latitudinea si preferinta fiecaruia, beneficiile fulgilor de ovaz fiind incontestabile. As mai adauga cateva arome, precum: scortisoara, pudra de roscove, vanilie, nucsoara sau cacao raw. Ca si indulcitor, ma rezum la miere sau o banana pisata. Insa pentru ca aici toppingul contine o banana coapta, al carui gust dulce este si mai intensificat in timpul procesului de coacere in tigaie, consider ca este suficient de aromat, iar indulcirea este pur optionala, nu necesara. Fulgii de ovaz pot fi alternati cu fulgi de secara sau de orz, sau pseudocereale: hrisca sau quinoa.

Terci de ovaz cu cirese, banane coapte, zmeura

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 5 minute Cooking Time: 15 minute

Nutrient reach brain boosting breakfast

Ingredients

  • Fulgi de ovaz 50 gr
  • Lapte sau apa 100 ml
  • Pentru topping:
  • Cirese 1 lingurita
  • Fulgi de cocos 1 lingurita
  • Felii de Banane coapte 1 jumatate
  • Fulgi de migdale 1 lingurita
  • Merisoare 1 lingurita
  • Granola (amestec fulgi de cereale diverse) 1 lingura

Instructions

1

1. Fulgii de ovaz impreuna cu laptele sau apa se fierb la foc mic, timp de 5-7 minute. Se amesteca din cand in cand sa nu se prinda compozitia de oala.

2

2. Pentru a indulci se poate adauga o banana pisata.

3

3. Se ia de pe foc si se decoreaza cu fulgi de cocos, fulgi de migdale, merisoare si un amestec de cereale coapte la cuptor pentru 10 minute din: fulgi de ovaz, fulgi de secara, fulgi de orz, pseudocereale (hrisca si quinoa).

4

4. Pentru banana coapta: se taie in lungime una sau o jumatate de banana si se pune intr-o tigaie antiaderenta unsa cu foarte putin unt de cocos si se lasa pe fiecare pentru 1-2 minute.

5

5. Se aseaza ca topping alaturi de restul ingredientelor.

Nutrition

  • 568 Calories

Notes

BRAIN FOOD FACT: Ovazul este cunoscut ca si “cereala pentru creier”, avand un continut important de nutrienti si asigura un excelent echilibru al zaharului in sange. Este bogat in fibre, poate fi folosit pentru a energiza deoarece contine vitaminele B, vitamina E, potasiu si zinc, care ajuta creierul si organismul sa functioneze la nivelul sau optim.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply