Brain Booster/ Smart Food

Terci cu chia si fulgi de ovaz

Motto: “A night without dreams is like a morning without breakfast.”

Terciul de ovaz este un tip de mic dejun de care nu ma pot satura nicicand, si asta pentru ca de fiecare data il pregatesc diferit. In combinatia de azi am apelat la un amestec intre fulgi de ovaz si seminte de chia, iar ceea ce a rezultat este exact ce definesc eu ca si un mic dejun ideal. Toppingul este partea cea mai creativa si de aici vine si caracterul diferit al fiecarui terci, pentru ca dai frau liber imaginatiei si iti creezi propriul terci cu ingredientele care iti plac.

Semintele de chia nu au o anumita aroma, asa incat pentru a-i scoate in evidenta beneficiile si pentru a-i da aroma, se combina cu fructe, la care se adauga optional cereale si lapte sau iaurt.

In contact cu laptele sau alt lichid (apa, suc de fructe), capata volum si o textura gelatinoasa. 

Reamitesc cateva din beneficiile pe care semintele de chia le au si de ce recomand consumul acestora: Semintele de chia sunt bogate in antioxidanti si aminoacizi ce contribuie la buna functionare a creierului, luptand si impotriva radicalilor liberi. In ciuda marimii foarte mici, semintele de chia sunt unul dintre cele mai hranitoare alimente, fiind bogate in fibre, proteine, acizi grasi omega-3 si vitamine precum magneziu, calciu, zinc, vitamina B3, potasiu, vitamina B1 si B2.

Terci cu chia si fulgi de ovaz

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
By Daciana Serves: 1 portie
Prep Time: 3 minute Cooking Time: 7 minute

Opportunity opener!

Ingredients

  • Chia 20 grame
  • Fulgi de ovaz 50 grame
  • Lapte 3.5% 250 ml
  • Apa 100 ml
  • Scortisoara 1/2 lingurita
  • Banana coapta 1 buc
  • Physalis 30 grame
  • Afine 20 grame
  • Susan 5 grame
  • Unt de arahide
  • 1 lingurita

Instructions

1

1. Se pune intr-o cratita: chia, fulgi de ovaz, lapte, apa si scortisoara.

2

2. Se fierbe, amestecand constant, pana cand devine o textura cremoasa, timp de 7 minute.

3

3. Se poate adauga sirop de artar, de curmale sau miere, optional si lapte daca este necesar.

4

4. Banana se taie in felii in lungime si se coc intr-o tigaie unsa cu putin uns, pentru un minut pe fiecare parte.

5

5. Compozita se ia de pe foc si se aseaza deasupra toppingurile: banana coapta, physalis, afine.

6

6. Se presara cu susan si unt de arahide.

Nutrition

  • 421 Calories

Notes

Brain Food Fact: Afinele ajuta la mentinerea functiilor creierului si imbunatatirea memoriei. Stresul oxidativ poate accelera procesul de imbatranire a creierului, afectand negativ functiile creierului.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply