Brain Booster/ Smart Food

Parfait cu chia si budinca de tapioca

Motto: ”Eat to nourish your body!”

Adeseori pregatesc parfait-uri la pahar, folosind diverse ingrediente, cam ce am la indemana prin casa, fructe, fulgi de ovaz, iaurt sau ricotta, seminte de orice tip, cereale de mai multe feluri (secara, orz, hrisca, quinoa, mei, amaranth).

Poti combina 2 surse hranitoare pentru creier precum perlele de tapioca si semintele de chia intr-un singur preparat stratificat. Ambele contin nutrienti esentiali precum omega 3, calciu, fosfor, magneziu, fier, vitamine B. Se consuma cu fructe proaspete, pireu de fructe sau fructe uscate precum stafide, merisoare, prune uscate.

Parfait cu chia si budinca de tapioca

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Încarc...
By Daciana Serves: 1
Prep Time: 10 minute Cooking Time: 30 minute

Achievement nourishment!

Ingredients

  • Iaurt grecesc de 10% grasime 150 grame
  • Zmeura 200 grame
  • Budinca de chia din 250 ml lapte si 3 linguri de seminte de chia;
  • Budinca de tapioca din 250 ml lapte si 2 linguri de tapioca si o banana pisata;
  • Granola (cereale de mai multe feluri coapte la cuptor).

Instructions

1

1. Tapioca se tine la inmuiat in apa pentru 30 de minute, dupa care se toarna lapte deasupra si se pune pe foc. Se amesteca continuu pana ce bilutele devin translucide. Se ia de foc si se lasa la racit.

2

2. Se piseaza o banana si se amesteca cu budinca de tapioca cand inca este calda.

3

3. Din zmeura se pregateste un pireu. Se pune intr-o tigaie cu o lingura de miere si se amesteca incet pana se obtine un sos. Pentru 10 minute este suficient pentru a pastra zmeura in bucati.

4

4. Pentru budinca de chia se amesteca semintele de chia cu laptele si se lasa la inmuiat pana se obtine o compozitie usor gelatinoasa iar semintele incep sa isi mareasca volumul. Se pot adauga 1-2 curmale hidratate pentru indulcire.

5

5. Granola se obtine punand mai multe tipuri de cereale (orz, ovaz, secara, mei, hrisca, amaranth) la cuptor pentru a prinde putina culoare, usor rumenite. Uneori adaug zeama de pe curmalele hidratate pentru un plus de aroma.

6

6. Se aseaza ingredientele pregatite, in straturi, astfel: se aseaza intai pireul de zmeura, apoi se adauga budinca de tapioca, urmeaza iaurtul, budinca de chia, inca un strat de pireu de zmeura si la final se presara deasupra cu granola.

Nutrition

  • 596 Calories

Notes

Perlele de tapioca contin mangan si fier. Fierul ajuta in prevenirea anemiei, afectiune care poate conduce la stari de oboseala. Cum se prepara Granola? Pentru granola poti folosi urmatoarele cereale (fulgi de ovaz, fulgi de orz, fulgi de secara, fulgi de cocos, seminte, nuci, stafide) pe care sa le pui intr-o tigaie pentru 10-15 minute pana se rumesc, adaugi un indulcitor (sirop de agave, sirop de curmale, miere) si 1-2 lingurite ulei de cocos. Poti sa faci o cantitate mai mare pe care o poti depozita intr-o caserola pastrata in camara pentru mai mult timp.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply